Vozidlo MAGMA
Malý nákladní automobil (kategorie N1, celková hmotnost 3500 kg, řidičské oprávnění skupiny "B") - univerzální vozidlo (nosič výměnných nástaveb), používané v technických službách, průmyslu, stavebnictví, komunálních službách, zemědělství a jiných odvětvích.
Pro své mnohostranné možnosti se stal velice vyhledávaným pomocníkem po celý rok.
Historie vozidla
První prototypy vozidla (název Variant) byly poprvé vystaveny v roce 1992 na výstavě Autotec´92 v Brně, kde získaly cenu Prix Autotec´92. Sériová výroba začala v roce 1994 a do současnosti bylo vyrobeno více než 1000 vozidel. Během čtrnácti let sériové výroby bylo postupně montováno pět typů pohonných jednotek : zážehový motor Škoda Favorit, vznětový motor Peugeot, vznětový motor Peugeot s turbodmychadlem, motor VM - Detroit Diesel s turbodmychadlem, typ 64B/3 ("EURO III"). Díky tomuto motoru bylo vozidlo MAGMA prvním českým vozidlem (ve své třídě N1) pyšnícím se certifikátem "EURO III" a v současné době (rok 2008) motor Detroit Diesel VM MOTORI, typ 56C/8 plnící emisní předpisy "EURO IV"
Přednosti
>> robustní konstrukce (tuhé nápravy na půleliptických listových perech s pryžovými dorazy a teleskopickými tlumiči, žebřinový nýtovaný rám žárově pozinkovaný)
>> vysoká průchodivost v obtížném terénu (pohon 4x2 nebo 4x4), plíživá rychlost, uzávěrka diferenciálu zadní nápravy ovládaná elektromagneticky) - standardní vybavení všech vozidel
>> rozměry vozidla zaručují výbornou manévrovatelnost (např. ve starší zástavbě, parcích, průjezdech, atd.)
>> maximální rychlost vozidla 95 km/hod.
>> minimální (plíživá) rychlost vozidla 0,6 km/hod.
>> hydraulicky ovládaná spojka
>> snadná ovladatelnost (servořízení, dvouokruhové kapalinové brzdy)
>> prostorná kabina (nízká hladina hluku, sklopné provedení kabiny, odpružené sedadlo řidiče, samonavíjecí pasy, bohaté prosklení)
>> vysoká míra variabilnosti (dva typy podvozku : krátký rám - rozvor kol 2250 mm, dlouhý rám - rozvor kol 2600 mm, dva typy hydrauliky (pohon nástaveb a příslušenství) elektrohydraulika a silová hydraulika (45 nebo 80 l)
>> velmi účinná chladicí soustava
>> nízké provozní náklady
>> záruka na rám a kabinu proti prorezavění 72 měsíců
>> přijatelná pořizovací cena
>> snadno dostupný servis
>> možnost montáže tažného zařízení oko + čep, koule ISO 50, nebo obojího současně
Standardní výbava
>> vznětový motor VM - Detroit Diesel s turbodmychadlem, typ 56C/8, plnicí všechny požadavky emisní normy "EURO 4"
>> servořízení
>> odpružené sedadlo řidiče
>> uzávěrka diferenciálu zadní nápravy, ovládaná elektromagneticky
>> samonavíjecí bezpečnostní pásy
>> protikorozní ochrana rámu a korby žárovým zinkováním, kabiny kataforézou + ochranou dutin, to vše je doplněno kvalitním akrylátovým lakem kabiny
>> nýtovaná podlaha ložné plochy (snížená možnost vzniku koroze)
>> nezávislé chlazení oleje hydraulického silového systému (chladič s ventilátorem s elektropohonem umístěný mezi kabinou a korbou vozidla) - platí pro vozidlo vybavené silovou hydraulikou
>> pohon čerpadla silové hydrauliky přímo od převodovky vozidla (výrazné zvýšení spolehlivosti hydraulického systému, možnost přenesení vyššího výkonu, snížené nároky na údržbu) - platí pro vozidlo vybavené silovou hydraulikou
Nástavby a přídavná zařízení
Vozidlo MAGMA umožňuje montáž a využití celé řady rozličných nástaveb a příslušenství (pro názornost jsou níže vyjmenovány některé z nich)
>> pevný valník krátký (ložná plocha 2250 x 1700 mm) nebo dlouhý (ložná plocha 2800 x 1700 mm)
>> třístranný sklápěč krátký (ložná plocha 2075 x 1596 mm) nebo dlouhý (ložná plocha 2625 x 1596 mm)
>> sypač vozovek (3 typy)
>> cisterna (2 typy)
>> sněhová radlice (3 typy) (i šípové provedení)
>> čelní zametací kartáč se zásobníkem na smetí
>> čelní zametací kartáč (2 typy)
>> mycí, kropící a zkrápěcí lišta
>> hydraulická ruka (nosnost 750 - 2100 kg)
>> nosič kontejnerů (2 typy)
>> lineární lis na odpadky, případně v kombinaci s nakládáním popelnic
>> vysokozdvižná pracovní plošina (pracovní výška 12 - 15m, boční dosah 5,5 - 6,8m)
>> skříňová nástavba (pojízdná dílna, izotermická, chladírenská)
>> zadní hydraulické čelo